
Een eerste indruk maak je maar één keer, en dat geldt ook voor je huisstijl. Het is vanzelfsprekend dat je als bedrijf een sterke eerste indruk wilt achterlaten. Het is daarom essentieel om een aansprekende huisstijl te laten ontwerpen die perfect past bij je onderneming. Het ontwerpen van een huisstijl betekent in feite het creëren van de visuele identiteit van je bedrijf. Vaak is de huisstijl zelfs het allereerste wat mensen opmerken, bijvoorbeeld op een flyer, bedrijfsauto of visitekaartje. Dit benadrukt de grote betekenis van een doordachte huisstijlontwikkeling.
Hier zijn 7 redenen om te kiezen voor een restyling of nieuwe huisstijl:
Herstructurering of fusie van de organisatie
Verouderd imago
Veranderingen in de markt
Verandering van reputatie
Onderscheidend blijven van de concurrentie
Verdere ontwikkeling en groei
Technologische aanpassingen (nieuwe media)

Tips voordat je jouw huisstijl laat ontwerpen
Als je een huisstijl wilt laten ontwerpen, dan is mijn advies om goed na te denken hoe je jouw bedrijf wilt positioneren.
Welk product of dienst bied je aan?
Hoe wil je dit product presenteren?
Wat is je ideale klant?
Op welke manier spreek je je doelgroep aan?
Hoe presenteert je concurrentie zich?
Het is prettig om deze inzichten helder te hebben, zodat je ze aan de ontwerper kunt voorleggen. Op die manier kan de ontwerper zich een zo goed mogelijk beeld vormen van jouw bedrijf.
Het proces van de vormgeving
Een huisstijl is niet even een logo in elkaar knutselen en wat kleuren kiezen. Er zit veel meer achter. Een goede huisstijl sluit naadloos aan bij alle online en offline uitingen van het bedrijf.
Daar komt ook een stukje vooronderzoek en oriëntatie bij kijken. Er gaat een creatief traject van schetsen en concepten vooraf, voordat een huisstijl uitgewerkt kan worden. Deze stappen zijn nodig om tot een unieke en passende huisstijl te komen.
Bij een goede huisstijl krijg je verschillende versies van alle uitingen. Dit is niet altijd nodig, maar wel handig. Als ik een huisstijl ontwerp, maak ik meer dan alleen een logo en huisstijluitingen. Als ik een logo ontwerp, maak ik die verschillende versies. Denk aan versies in: zwart, wit, CMYK, PMS en RGB. Maar ook schaalbare versies van het logo, zodat het logo op ieder beeldscherm goed uit de verf komt. Er zit dus veel meer achter een huisstijl, dan hetgeen wat je uiteindelijk ziet.
Daar komt ook een stukje vooronderzoek en oriëntatie bij kijken. Er gaat een creatief traject van schetsen en concepten vooraf, voordat een huisstijl uitgewerkt kan worden. Deze stappen zijn nodig om tot een unieke en passende huisstijl te komen.
Bij een goede huisstijl krijg je verschillende versies van alle uitingen. Dit is niet altijd nodig, maar wel handig. Als ik een huisstijl ontwerp, maak ik meer dan alleen een logo en huisstijluitingen. Als ik een logo ontwerp, maak ik die verschillende versies. Denk aan versies in: zwart, wit, CMYK, PMS en RGB. Maar ook schaalbare versies van het logo, zodat het logo op ieder beeldscherm goed uit de verf komt. Er zit dus veel meer achter een huisstijl, dan hetgeen wat je uiteindelijk ziet.

Wat kan er nog meer gedaan worden na het afronden van het huisstijl-ontwerp?
Naast het ontwerpen van de huisstijl hebben veel klanten behoefte aan andere promotiemiddelen, zoals flyers, advertenties, gevelreclame, reclameborden en autobelettering. Hiervoor kun je ook bij mij terecht!
Zie je een samenwerking zitten?
Neem dan vrijblijvend contact met mij op.
Bedankt voor je bericht, ik neem snel contact met je op!